Selasa, 15 Mei 2012

aku

aku sebenarnya bukan lah manusia yg tabah setabah yg kau sangka.
tapi, sekurang2nya aku punya kata-kata utk kau bangun dari terhimpap dik bencana.

sabar lah kawan, hidup memang penuh dugaan.
kalau rasa nak bunuh diri sebab kena tinggal dik teman ,
baik kau mintak dimatikan sejak lahir-lahir lagi.
bersyukur dengan apa yg kau ada sekang. ingat, satu benda paling buat aku kuat bila pikir yg ada org lain jauh lebih teruk dugaannya dari aku. dari kau.

dari kau sibuk mengeluh akan payahnya nak teruskan hidup,
cuba sekali sekala kau tadah tangan ke Allah, bersyukur apa adanya.
kalau mungkin kita tersasar jauh dari landasan, masih punya jalan.
masih punya jalan utk betolkan keadaan.

yer, aku cakap utk diri aku sama.


kepada awk yg mungkin tiada disisi 
sila jaga diri.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan