Selasa, 15 Mei 2012

hati

kalau aku boleh keluarkan setiap perkataan dalam hati aku.
mmg aku tak ada perkataan lain selain 'penat'.
dan, kalau aku boleh huraikan 'penat' aku.
mmg karangan aku takkan habis.

kalau aku boleh visualise-kan setiap cerita dalam hati aku.
mmg takkan ada director sanggup nak terima.
apa lagi yg di-hire untuk menulis script.
yg ada, cuma aku si penerbit.

sebab. yg selalu distract. kau !

kalau lah dengan tulis name kau atas kertas. siap guna marker pen merah-tanda-marah. renyukkan sekuat kuat hati aku. baling sejauh jauh mungkin. dan kau akan hilang. aku buat. aku sanggup buat.

tapi, aku kuat berangan. benda takkan semudah tu.

dan kau kena ingat, untuk terima sejarah dan dijadikan masa depan. pun tak mudah.
mungkin boleh. mungkin tidak.

hati aku. tak boleh paksa.
nanti dia datang sendiri.
jadi, sabar.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan